بهترين وكيل مهريه در تهران
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی

 

معرفي وكيل مهريه در تهراندر قديم، مرد با ازدواج، جهيزيه اي را كه در توانش بود و با همسر و خانواده اش به توافق مي رسيد، به اموال زن مي داد. احتمالاً به قصد اينكه پشتوانه مالي زن باشد و جديت مرد در امر ازدواج را نشان دهد. در گذشته معمولاً جهيزيه اموال عيني مانند خانه، پارچه و مركب بود و بايد تهيه مي شد.

اما امروزه در اكثر ازدواج ها مهريه فقط يك عدد است انگار صد سكه يا هزار سكه فرقي نمي كند. تا زماني كه اختلاف بين زن و شوهر زياد نشود، هيچ كس متوجه اين موضوع نمي شود. بسياري از زناني كه از حقوق قانوني خود استفاده نكرده اند مانند وكيل در طلاق (وكيل طلاق توافقي) مهريه را تنها سلاح خود براي تحت فشار قرار دادن مردان و كسب امتيازات مالي يا حقوقي مي دانند و به همين دليل بسياري از موارد با عنوان مطالبه مهريه باز است خواهد بوداگر به دلايلي تمايلي به حضور در دادگاه و انجام مراحل قانوني پرونده مطالبه مهريه نداريد، مي توانيد آن را به وكيل مهريه در تهران بسپاريد. با اين كار ديگر نيازي به حضور شما در دادگاه و پيگيري امور نخواهد بود و بديهي است با توجه به آشنايي وكلا با تشريفات پرونده زودتر به نتيجه خواهيد رسيد. در ادامه به مراحل و مدارك مورد نياز براي مطالبه مهريه با كمك وكيل مهريه در تهران مي پردازيم.تشريفات مطالبه مهريه توسط وكيلشما نياز به مشاوره حضوري با يك وكيل متخصص در امور خانواده داريد تا مدارك خود را به آنها تحويل دهيد.پس از گرفتن وقت با وكيل بايد مدارك خود را تكميل كرده و همراه داشته باشيد.در اين مرحله مدارك به وكيل تحويل داده مي شود و وكالت به وكيل داده مي شود.حضور وكيل در جلسات دادگاه و صدور حكم محكوميت مرد به پرداخت مهريه.مدارك لازم براي مطالبه مهريهاصل سند ازدواجاصل شناسنامهكپي كارت مليدر صورت نداشتن اصل سند ازدواج بايد يك كپي از آن را از اداره ثبت احوال محل انعقاد عقد ازدواج دريافت كنيد.
نحوه مطالبه مهريه چگونه است؟زن مي تواند قبل از اداي وظايف خود در قبال شوهر و رفتن به خانه او از حق حبس استفاده كند. يعني انجام تكاليف زناشويي را به پرداخت تمام يا قسمتي از مهريه موكول مي كند. در اين صورت، هر چند زن از شوهر تمكين نمي كند، اما شوهر مكلف به پرداخت نفقه يا مخارج او است. اگر زوجه از اين حق استفاده نكند و به خانه شوهر برود و از او اطاعت كند، ديگر نمي تواند به بهانه حبس از خانه خارج شود و زندگي كند، اما حق مهريه او ثابت است و هر وقت بخواهد مي تواند مطالبه كند.
اصولاً زن از دو طريق مي تواند به مهريه خود برسد. ابتدا درخواست مهريه را به دادگاه خانواده تقديم كنيد. اگرچه از نظر قانوني اين شكل از مطالبه همچنان وجود دارد، اما بسياري از مراجع قضايي دادخواست مطالبه مهريه را ثبت نمي كنند و ابتدا زن را براي پيگيري مطالبه خود از طريق اداره ثبت راهنمايي مي كنند.عواقب مطالبه مهريه چيست؟طبق قوانين ايران، جهيزيه داراي امتياز است. يعني بر ساير ديون شوهر ارجحيت دارد و اگر شوهر بدهي معمولي زيادي داشته باشد، پرداخت مهريه بر آنها مقدم است. مطالبه مهريه عواقب منفي براي زنان ندارد. جز اين كه اگر زن تمام مهريه خود را مطالبه كند و حكم قطعي بگيرد و در عين حال تقاضاي جدايي كند، وسيله ديگري براي اجبار شوهر به طلاق ندارد. بنابراين بسياري از زنان تمام مهريه خود را اجرا نمي كنند، بلكه هر بار بخشي از آن را مطالبه مي كنند.مطالبه مهريه از طريق ثبت نامبه طور خلاصه، اين فرآيند به اين معناست كه اگر سند رسمي ازدواج براي ازدواج تنظيم شده باشد، زن مي تواند به اجراي احكام مراجعه كرده و با ارائه اجرائيه، اموال شوهرش اعم از حساب هاي بانكي، املاك و مستغلات را از اين اداره بخواهد. ، خودرو و غيره را به نفع خود توقيف كند.
براي اين منظور بايد مهريه اجرايي طبق سند ازدواج صادر شود. اين اجرائيه توسط دفتر ازدواج محل تنظيم سند ازدواج صادر مي شود.
در صورت داشتن شرايط زير مي توان مهريه را از اين طريق مطالبه كرد. مشاوره وكيل مهريه:همانطور كه گفته شد بايد در سند رسمي ازدواج مستند باشد. بنابراين در ازدواج هايي كه سند غير رسمي دارند و يا فقط شفاهي شده نمي توان مهريه را از اين طريق مطالبه كرد.مهريه معلق يا مشروط به تحقق امري نيست كه واقع نشده باشد.مهريه مدتي ندارد و در مدت شرعي دين اين گونه نيست كه پرداخت آن به زماني كه هنوز نرسيده موكول شود.البته لازم است بدانيد كه ازدواج هاي متعارف و مهريه هاي مشترك معمولا اين شرايط را دارند.
بعد از ثبت احوال پس از ابلاغ اجرائيه به اداره ثبت، بايد مفاد آن را از طريق پست به شوهر اطلاع دهد. مهلت قانوني زوجين براي پرداخت مهريه ده روز از تاريخ ابلاغ اجرائيه مي باشد.
در صورت عدم پرداخت مهريه توسط زوج در اين 10 روز، زوجه يا وكيل مطالبه مهريه در تهران مي توانند با ثبت اسناد رسمي ملك را توقيف و حساب بانكي زوجين را مسدود كنند. پس از اين مرحله املاك براي قيمت گذاري به ارزياب رسمي اموال ارجاع مي شود و پس از قيمت گذاري املاك به مزايده گذاشته مي شود تا مهريه زن از محل فروش پرداخت شود.





:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: